Van Beijing naar de oude stad van pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Marieke en Pieter - WaarBenJij.nu Van Beijing naar de oude stad van pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Marieke en Pieter - WaarBenJij.nu

Van Beijing naar de oude stad van pingyao

Door: mariekeenpieter

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Pieter

16 September 2011 | China, Pingyao

Donderdag vertrokken uit Beijing.

Met de chinese TGV trein richting taiyuan de naam zegt jullie waarschijnlijk niets ( ons voorheen ook niet ) maar heeft de omvang van Amsterdam, Rotterdan Utrecht en Den Haag samen met 4,2 miljoen onwoners en 1/ 6 van de oppervlakte van nederland.

De omvang is moelijk voor te stellen evenals de schaal waarop er gebouwd wordt. Dit was een tussenstop daarna 2 uur in de bus naar Pingyao waar we nu in een heel mooi geusthouse zitten.

Pingyao is een stad waar de oude binnenstad met stadsmuren in de originle staat is, erg mooi en sfeervol. Vandaag een oud "kasteel"
geweest en een Tempel de rit daar naartoe was misschien wel even indrukwekkend als de bestemming zelf.

Autorijden in China de regels :

- jij bent de baas op de weg
- van baan wisselen doe je zonder knipperlicht je stuurt gewoon.
- De auto achter je moet maar opzij of remmen.
- Daarbij ontwijk je al claxonerend alle andere weggebruikers. Hier verstaan we onder Auto's ,vrachtwagens
bussen ,paard en wagen, elektische driewielers, fietsen, voetgangers ( die errst beginnen met lopen en dan pas kijken ) en dan een hele lading tweewielige motorvoertuigen die in nederland allang van de weg zouden zijn gehaald.

En dit zijn de officiele verkeersregels.

De Reisleider gaf mij de buitengewone eer om voorin te zitten waar je de tegemoetkomende vrachtwagens op jou rijbaan die een paar meter voor een naderende botsing opzij duiken nog beter kan zien.

Al bij al een enerverende dag morgen nog een dag in Pingyao en in de avond vertrekken we met de nachttrein naar Xian de volgens provincie hoofdstad met 2,8 miljoen inwoners waar we het terracotta leger gaan bewonderen.

We hopen daar weer een update te kunnen geven.

Groetjes

Pieter en Marieke

• 16 September 2011 - 10:46

Berp:

Zelf lekker een ritje op n motor daar zit er dus niet in, denk ik zo, hehehe
    Ja, zoveel miljoen mensne in een stad die zooo groot is... Hoe groot is de oude binnenstad dan wel niet? :)
    Ik word na dit verhaal wel erg benieuwd naar foto's hoor!

Veel plezier bij de terracottas... zijn allemaal uniek he! Vet bizar!
    Hier weer lekker verder werken... X

• 16 September 2011 - 14:17

Marieke:

Foto' serop zetten lukt helaas niet. Rechtstreeks op de site gaat niet en eerst opslaan op de computer ook niet omdat alles op de computer in het chinees is, beetje lastig ;). Misschien lukt het later nog en anders als we weer terug zijn in nederland, maar daar denken we nog niet aan, haha!

• 16 September 2011 - 14:18

Anneke En Frans:

Met verbazing het verkeersverslag gelezen. En zoveel verschillende voertuigen. En zo'n mooie stad. We hopen dat er een foto bij kan zo mogelijk. Maak er maar veel!
    Geniet en relax, gr. en liefs.

• 16 September 2011 - 19:27

Jeroen:

Wat leuk zo'n reis! Ik blijf jullie verblijf bijhouden :-)

• 18 September 2011 - 10:13

Martijn R:

Ik moest erg lachen om de schets van Pieter over het verkeer in China. Je zal het wel erg naar je zin hebben gehad voorin die wagen. Pffff. Leuk om jullie verslagen te lezen en een beetje mee te genieten!

Heel veel plezier nog!

Martijn

• 20 September 2011 - 19:55

Oda:

Nou helemaal tegek hoor, speciale plaats voorin de bus!!
    Had geen rustig moment gehad!
    Misschien een idee om foto's op Facebook te zetten??
    Weet dat Rian dat gedaan heeft toen er hier geen plaats meer was.

Marieke en Pieter

Hoi, wij zijn Marieke en Pieter en we gaan, denken wij, een hele mooie reis maken. De reis zal gaan van Beijing (China) via Tibet naar Kathmandu (Nepal). We gaan proberen jullie op de hoogte te houden van deze reis. Het is onder voorbehoud, want we weten nog niet waar en wat voor internetverbinding we zullen gaan hebben. Hopelijk kunnen we jullie mee laten geniet van de mooie dingen die we gaan zien. GR Marieke en Pieter

Actief sinds 10 Sept. 2011