al heel veel gezien - Reisverslag uit Peking, China van Marieke en Pieter - WaarBenJij.nu al heel veel gezien - Reisverslag uit Peking, China van Marieke en Pieter - WaarBenJij.nu

al heel veel gezien

Door: mariekeenpieter

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Pieter

14 September 2011 | China, Peking

Net eindelijk een plekje kunnen vinen om te internetten en het is zoooo traag.... Daarom een relatief kort berichtje. Maandag kwamen we 's ochtends om 5h aan om 5.45 door de douane en tassen, om 6.30 in de bus naar het hotel, om 9h briefing en meteen daarna door om vanalles te bezichtigen. Die dag zijn we naar het plein van de hemelse vrede geweest met heeeeeeeeeeeeeeel veel chinezen omdat het Moonfestival was (volle maan en dan hebben ze een een dag vrij). Daarna naar de verboden stad, het behei-park met de Dagoba Stoepa en gevaren met een electrisch bootje :). Vervolgens om 18.45 weer in het hotel en wat gaan eten, om 10h naar bed, dus de dag was heeeeel lang, zeker 30h niet geslapen. Gisteren om 9h vertrokken naar de tempel van de hemel waar veel chinezen 's ochtends in het park dansen, veervoetballen, kaarten, breien en nog veel meer. 's middags naar het Birds nest waar Pieter ook op een Segway heeft gereden op de atletiekbaan, erg grappig. En ook naar de Watercube. Toen was de dag al weer voorbij. Vnadaag weer vroeg opgestaan om naar de chinese muur te gaan, redelijk heeig, maar toch indrukwekkend. Vanmiddag naar het zomerpaleis, ook weer heeeel veel chinezen, maar wel een mooi terrein. Zometeen wat eten, toch nog even wat Westers zoeken, want de komende 3,5 week wordt het alleen maar rijst en noedels ;). Morgen Gaan we per trein naar Pinyao en we proberen daar weer een update te geven. Foto's zijn niet mogelijk vanwege de enrom trage verbinding.

gr Marieke en Pieter

• 14 September 2011 - 10:54

Anneke:

Joehoe!!! Nieuws uit China! Leuk om even iets van jullie te horen. En geniet nu maar weer lekker verder. Hier superlekker herfstweer.

• 14 September 2011 - 14:04

Pa En Monique:

geniet er maar van mooi zo

• 14 September 2011 - 20:28

Berp:

Cooool!
    Zo te lezen druk program, maar goed genieten! :)
    Have fun! X

• 15 September 2011 - 07:02

Dieuwertje:

Hoi Marieke en Pieter!
    Goed te horen dat jullie goed aan zijn gekomen! Geniet ervan heh (ook van die trage internetverbinding ;)). xx

• 15 September 2011 - 10:35

Praktijk Zevenhoven:

Er zijn echt veel chinezen he, heb je Mao ook nog gezien? Jullie dagen zijn goed gevuld zo te zien. Goede treinreis naar Pinyaoen we horen wel weer wat jullie meegemaakt hebben.grtjs

• 15 September 2011 - 19:57

Frans:

Hopelijk goed aangekomen in Pinyao, waar jullie nu hopelijk lekker slapen. Anneke heeft vanavond (donderdag) een feestje met het koor en ik heb zojuist nog een rondje gelopen. Jullie zullen wel heel veel indrukken opdoen. Kom je ook echt in contact met mensen daar? Toen je schreef over wat mensen allenaal doen op zo'n groot plein, dacht ik daar ook Tai'chi bij aan te treffen, maar dat toch blijkbaar niet? Of toch?
    Hartelijke groet,
    papa

Marieke en Pieter

Hoi, wij zijn Marieke en Pieter en we gaan, denken wij, een hele mooie reis maken. De reis zal gaan van Beijing (China) via Tibet naar Kathmandu (Nepal). We gaan proberen jullie op de hoogte te houden van deze reis. Het is onder voorbehoud, want we weten nog niet waar en wat voor internetverbinding we zullen gaan hebben. Hopelijk kunnen we jullie mee laten geniet van de mooie dingen die we gaan zien. GR Marieke en Pieter

Actief sinds 10 Sept. 2011